feel the sound of Africa

Astazi s-au implinit 50 de ani de la castigarea independentei statelor subsahariene. Spre sarbatorirea acestui eveniment Centrul Cultural Francez a realizat un program ce a inclus proiectii de filme, concert de muzica africana si seara africana unde se putea dansa pe ritmuri specifice. Am fost prezenta doar la concertul sustinut de Kareyce Fotso, o cantareata cameruneza cu o voce de un farmec aparte si cu un spirit impresionant. A fost prima oara cand am auzit asemenea voce, un alt fel decat ce auzim noi zi de zi. Cu primele acorduri de chitara si primele cuvinte m-au trecut fiorii, chiar e ceva aparte...si este si mai impresionant cand esti acolo si vezi, si auzi direct vocea aceea..era un fel de folk african. Este interesanta libertatea din aceasta muzica deoarece se trece peste niste limite, apar tot felul de sunete, parca tipatul de bucurie, de nervi, de durere...toate sunt exprimate altfel pe "limba lor muzicala"... canta din suflet! O buna parte din concert am putut sa imi imaginez ca sunt undeva printre acei oameni care danseaza plini de energie pe un pamant prafos, cu talpile goale , cu zambetul pe buze, impodobiti cu bijuterii colorate... sau chiar am avut senzatia ca sunt undeva pe o plaja auzind oceanul, sunetul valurilori fiind imitat perfect de un instrument special. Am avut parte si de o demonstratie de dans african, liber, simplu si de fapt complicat cu niste pasi bine ganditi pe ritmul muzicii. De remarcat a fost faptul ca aceasta cantareata reusea sa cante la un instrument de mana, la voce, sa mentina pasii unui dans, sa miste picioarele in asa fel incat sa sune bine niste bratari din scoici prinse in jurul picioarelor si sa mentina legatura cu noi, publicul. Chiar e unic!

Popular Posts